Vanliga frågor från våra uthyrare

Hur lägger jag upp en lokal på Festmaklarna.se?

Det är superenkelt! Längst ner på sidan Anslut er lokal finns det ett kontaktformulär. Alternativt att du ringer oss på 08-684 187 44 och berättar kort om din verksamhet. Vi går sedan igenom hur vi tillsammans kan hjälpa dig öka din omsättning.

Kostar det något att lägga upp en lokal på Festmaklarna.se?

Ja, priserna skiljer sig lite beroende på vad det är för lokal du vill lägga upp.

Ta reda på priset för just din lokal genom att kontakta oss på 08-684 187 44.

Hur vet jag om min lokal är lämplig för uthyrning?

Har du möjlighet att hyra ut en del av eller hela din lokal för ett slutet sällskap är den lämplig för uthyrning. Eftersom våra kunder är både företag och privatpersoner så kan du vara säker på att vi har rätt målgrupp för din lokal.

Hur uppdaterar jag min lokalinformation?

Du loggar in på din profilsida och redigerar det du vill ändra.

Hittar du inte? Maila oss eller ring 08-684 187 44 så hjälper vi dig hitta rätt.

När och hur får jag betalt för bokningen?

Du får betalt för bokningen inom 30 dagar efter genomfört evenemang.

Betalning sker via bank- eller plusgiro.

Vad gör jag om jag vill avbryta bokningen?

Skulle det uppstå särskilda hinder kan du maila oss eller ringa 08-684 187 44 så försöker vi hjälpa kunden att hitta en ny lokal.

Hur visar jag vilka tilläggsprodukter vi erbjuder?

Du visar enkelt vilka tilläggsprodukter ni erbjuder i din profil. Du kan lägga till standardprodukter som t.ex. musikutrustning, garderob och mikrofon.

Hittar du inte det du vill lägga till? Kontakta oss så hjälper vi dig.

Hur får jag betalt för en bokning via Festmäklarna?

Betalning sker via bank- eller plusgiro för att betalningen ska vara så smidig som möjligt.

Hur snabbt behöver jag bekräfta en bokning?

Vi ser helst att du bekräftar nya bokningar inom en timme. På så sätt försäkrar du dig om att du får bokningen.

Är jag försäkrad när jag hyr ut min lokal via Festmäklarna?

När du hyr ut din lokal via Festmäklarna gäller din egen försäkring. Festmäklarna erbjuder inte någon extra försäkring.

Kan jag ångra mig och ta bort min lokal från festmaklarna.se?

Du har alltid möjligheten att ta bort din lokal från vår hemsida. Kontakta oss på 08-684 187 44 så hjälper vi dig.

Vanliga frågor från våra gäster

Hur och när betalar jag för min bokning?

Det vanligaste är att ni får hem en faktura med 14 dagars förfallotid efter att ni genomfört ert evenemang.

Vid större bokningar betalar ni en handpenning om 20% av bokningens värde innan evenemanget genomförs.

Hur avbokar jag och hur sent kan jag avboka?

Du avbokar genom att maila oss eller ringa 08-684 187 44.

Vid avbokning senare än 30 dagar före arrangemang debiteras ni 50% av den beräknade totalsumman.

Vid avbokning senare än 15 dagar före arrangemang debiteras ni 100% av den beräknade totalsumman.

Är jag försäkrad via Festmäklarna om jag råkar ha sönder något i lokalen?

Ja. När du bokar ditt evenemang via FestMäklarna så ingår det en ansvarsförsäkring, helt kostnadsfritt! Ansvarsförsäkringen täcker eventuella skador som uppstår i lokalen i samband med det bokade evenemanget.

Hur vet jag om lokalen är tillgänglig?

När du hittat en lokal som passar er och fyllt i uppgifterna så klickar du på ”Skicka bokningsförfrågan”. Du får då reda på om lokalen är tillgänglig under det datum du vill boka.

När får jag svar på min bokningsförfrågan?

Mellan klockan 7-19 får du alltid svar inom en timme. Utöver dessa tider kan det dröja något längre men vi svarar så snart vi kan.

Jag har en annan fråga!

Maila oss gärna din fråga. Under kontorstid svarar vi vanligtvis inom en timme.

Några av våra nöjda kunder

Du är i gott sällskap – Vi har förmedlat över 10.000- tals arrangemang.

H&M
TV4
Spotify
Ikea